duminică, 31 august 2008

Ilinca Nathanael: “Sfinţii sunt modelul”


Consider ca pictura si poezia zilelor noastre trebuie sa exprime nevoia noastra de Dumnezeu. Tot ceea ce facem noi ar trebui sa fie animat de acest gand. Noi traim un veac al secularizarii si indepartarii de valorile traditionale care sunt astazi puse la index.

Artistii si scriitorii ar trebui sa faca o cale intoarsa spre trecut , spre ceea ce au trait valoros si au creat teribil cei mai vechi ca noi si impreuna cu ei sa creeze ceva maret, continuandu-le viata si gandurile exprimate in operele lor.

Arta si poezia a fost la inceput una care a exprimat acest imbold catre infinit, daca ma gandesc
doar la psalmii lui David si mai incoace, la Rilke. Asta am incercat si eu sa fac, dar nu numai aceasta carte de poezii ( ” Vreau o alta lume ” ), ci tot ceea ce fac eu, pictura , poezie, proza scurta , roman, imaginile si personajele mele vor sa exprime si sa traiasca aceasta cautare teribila care este Hristosul din noi, dumnezeirea din noi.

Am vrut sa redau posibilitatea de salvare din tot ceea ce ne trage inapoi si ne ingreuiaza viata, si aceasta perspectiva de a invinge si a de deveni cele mai puternice fiinte impreuna cu Hristos , asa cum au fost sfintii pentru ca ei sunt modelul.




Niciun comentariu: